Przejdź do treści głównej
Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Przejdź do góry serwisu
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do stopki serwisu
Do animacji samolot
Znajdujesz się w: Strona główna / Samorząd / Inwestycje / Projekty 2007-2013 / Kapitał Ludzki - Narodowa Strategia Spójności / Profesjonalna straż - bezpieczna Gmina Masłów
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Profesjonalna straż - bezpieczna Gmina Masłów - Kapitał Ludzki - Narodowa Strategia Spójności - Projekty 2007-2013 - Inwestycje - Samorząd - Gmina Masłów.

 

Pobierz PDF

Profesjonalna straż - bezpieczna Gmina Masłów

 

Logo Bezpieczna Straż

 Uszczegółowienie projektu

Okres realizacji: 01.07-31.12.2012 r.

Celem projektu jest rozwój edukacji i podniesienie poziomu wykształcenia wśród strażaków z terenu Gminy Masłów poprzez podniesienie poziomu kwalifikacji z zakresu udzielania pierwszej pomocy oraz zdobycie umiejętności kierowania pojazdami pożarniczymi.

Kto może przystąpić do projektu?
Projekt skierowany jest do pełnoletnich członków/członkiń jednostek OSP zamieszkujących teren gminy Masłów.

Jakie są założenia projektu?
W ramach projektu zostaną zorganizowane dwa kursy dla 22 strażaków:

Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy (KPP) dla 12 strażaków
Prawa jazdy kategorii C dla 10 strażaków

Grupę priorytetową stanowią osoby po 50. r.ż., których potrzebujemy łącznie przynajmniej 30% (7 osób).
Do udziału zapraszamy także Panie, co najmniej po jednej na każdy z kursów.

Jak zgłosić się do projektu?
Podstawą uczestnictwa w projekcie jest Formularz zgłoszeniowy dostępny u Prezesa/Naczelnika jednostki OSP, w Biurze Projektu lub do pobrania bezpośrednio ze strony. Formularz należy wypełnić, udać się do właściwego Prezesa/Naczelnika w celu wydania zaświadczenia i komplet dokumentów dostarczyć osobiście lub pocztą do Biura Projektu w terminie od 1 do 14 sierpnia 2012r.
Do pobrania:
Regulamin uczestnictwa w projekcie
Formularz zgłoszeniowy

Kto dokona wyboru uczestników/uczestniczek?
Komisja Konkursowa składająca się z Koordynatora projektu oraz Prezesów/Naczelników z każdej jednostki OSP dokona weryfikacji zgłoszonych Formularzy oraz wybierze uczestników/uczestniczki spełniających kryteria uczestnictwa określone w Regulaminie uczestnictwa.

Jak długo będzie trwał KPP, gdzie i kiedy odbędą się zajęcia, czy uczestnik/uczestniczka otrzyma zaświadczenie o udziale w kursie?
KPP będzie realizowany zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 19 marca 2007r. w sprawie kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy (Dz.U. z 2007r. Nr 60 poz. 408).
W ramach kursu KPP zrealizowanych zostanie łącznie 66 godz., w tym 25 godz. wykładów i 41 godz. ćwiczeń.
Zajęcia będą odbywać się w systemie weekendowym (soboty i niedziele) w godz. 9-15 w Centrum Szkoleniowym MDP w Mąchocicach Kapitulnych. Planowany termin rozpoczęcia zajęć to ostatni weekend września (29-30.09), a zakończenia – listopad.
Kurs KPP kończy się egzaminem państwowym z zakresu wiedzy i umiejętności objętych programem kursu. Uczestnikowi/uczestniczce, który odbył kurs i złożył egzamin z wynikiem pozytywnym zostanie wydane zaświadczenie o ukończeniu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy i uzyskaniu tytułu ratownika.
Ponadto uczestnik/uczestniczka kursu ma prawo do bezpłatnego:

  • uzyskania materiałów szkoleniowych,
  • wyżywienia w dniach szkoleniowych,
  • ubezpieczenia w czasie trwania kursu.

Jakie są wymagania dla osób zainteresowanych kursem prawa jazdy kategorii C i jak ten kurs zostanie zorganizowany?
Kandydat/kandydatka na ten kurs musi posiadać prawo jazdy kategorii B wydane najpóźniej w dniu złożenia Formularza zgłoszeniowego.
Kurs składa się łącznie z 50 godz., w tym 20 godz. wykładów i 30 godz. zajęć praktycznych. Część teoretyczna będzie odbywać się w siedzibie kieleckiej szkoły jazdy w weekendy (soboty i niedziele) już od początku września (1-2.09).
Zajęcia praktyczne – według indywidualnych terminów umówionych z instruktorem w okresie od 10.09.2012r. do 31.10.2012r. Po zakończeniu nauki jazdy Projektodawca zgłosi uczestników/uzestniczki do egzaminu państwowego teoretycznego, a po jego zdaniu - uczestnik/uczestniczka ustali termin egzaminu państwowego praktycznego. Egzaminy będą odbywać się w listopadzie i grudniu.
Uczestnik/uczestniczka ma prawo do bezpłatnego:

  • uzyskania materiałów szkoleniowych,
  • ubezpieczenia w trakcie trwania kursu,
  • przystąpienia do egzaminu wewnętrznego teoretycznego i praktycznego,
  • przystąpienia do egzaminu państwowego teoretycznego i praktycznego.

Gdzie znajduje się Biuro Projektu?
Biuro Projektu mieści się na poddaszu Urzędu Gminy Masłów, Masłów Pierwszy, ul. Spokojna 2, 26-001 Masłów

Więcej informacji można uzyskać dzwoniąc pod nr tel. (41) 311 00 73 lub wysyłając wiadomość na adres fundusze2@maslow.pl


Spotkania informacyjne

Dla uczestników/uczestniczek kursu prawa jazdy kategorii C

Dla uczestników/uczestniczek kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy

ZAPYTANIE OFERTOWE

Wręczenie torby medycznej

Podsumowanie

 

Nasze jednostki

  • Gminny Ośrodek Kultury i Sportu
  • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Samorządowy Zespół Obsługi Oświaty
  • Promyczek Placówka Wsparcia Dziennego
  • Szkoła Postawowa Mąchocice Scholasteria
  • Zespół Szków w Mąchocicach Kapitulnych
  • Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Masłowie
  • Szkoła Podstawowa w Brzezinkach
  • Szkoła Podstawowa w Woli Kopcowej
  • Żłobek Samorządowy
Pogoda Masłów z serwisu
Projekt dofinansowany ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez:CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij